Zinvol - Reisverslag uit Spello, Italië van Frank Mannens - WaarBenJij.nu Zinvol - Reisverslag uit Spello, Italië van Frank Mannens - WaarBenJij.nu

Zinvol

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

13 Augustus 2011 | Italië, Spello

Een pittige dag, pittiger dan verwacht. Volgens planning 16 km in 6 uur. Maar het was 1000 meter omhoog en 1000 meter omlaag, de hele dag een gemiddeld steigingspercentage van meer dan 10%. Dat hakt erin. Veel gelegen en gezeten 's middags.

In assisi herkende ik een nieuwe demon. Een die alle tijd nuttig wil besteden. Een gluiperd, omdat hij zo op het eerste gezicht heel nuttig is, en bv een drive achter mijn discipline is. Maar het is een vijand van in het hier en nu leven, omdat hij altijd doelgericht is. Ik kreeg in het begin maar geen vat op hem. Ik kwam er wel meteen achter dat hij bang is voor de dood en daarom alle tijd zinvol wil besteden. (wat is zinvol, kun je je dan afvragen). Wat omtrekkende bewegingen gemaakt. Hij heet Anthony, ziet eruit als een rijke handelaar uit de gouden eeuw, en komt uit Engeland. Voor mij symbool van een klein land dat de wereld verkende en overal invloed had. De doorbraak kwam toen ik hem vroeg wat hij als kind wilde worden. Hijskraanmachinist kreeg ik als antwoord. En ineens zag ik het. Hij is de bouwer in mij. Hij leefde op, dat herkende hij wel. Ik vroeg hem of hij mee wilde helpen om een weg naar de ziel te bouwen. Dat wilde hij wel. Ook als de activiteiten niet altijd zinvol leken? Moest hij even over nadenken, maar dat wilde hij nog steeds. Mooi, ik was tevreden. Hij zal heus wel weer opduiken terwijl ik hem niet verwacht, maar ik denk dat ik nu wel met hem om kan gaan.

Pace e bene

• 18 Augustus 2011 - 13:06

Pushpa:

mooi en herkenbaar Frank, dank je voor je mooie verslagen...liefs