Reisgenoten - Reisverslag uit Stia, Italië van Frank Mannens - WaarBenJij.nu Reisgenoten - Reisverslag uit Stia, Italië van Frank Mannens - WaarBenJij.nu

Reisgenoten

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

30 Juli 2011 | Italië, Stia

Het Nederlands gezin dat logeert in het hotel blijkt naar Assisi te gaan volgens dezelfde route. Een groot gedeelte van de route met ze meegelopen Het zijn doorgewinterde lopers, die net ff sneller gaan dan ik, vooral bergopwaarts. Met de tour de France in gedachten ben ik mijn eigen tempo gegaan. Ik kwam ze dan weer tegen bij rustpauzes. 's ochtends had de kok ons een alternatieve route over asfalt parallel aan de bosroute gegeven. Zo ontweken we ook een stuk waar we een snoeischaar nodig zouden hebben. Vonden we niet erg.

's middags relatief vroeg in Stia, een klein plaatsje, waar ik mijn reisgezellen om de haverklap tegenkwam in een van de 4 locale bars. In de ochtend nog fris, 's middags een bleek zonnetje zodat al mijn kleren konden drogen. Veel gerust. 's avonds een afhaalpizza gevonden. Voor het eerst bleef ik onder de 50 euro op een dag. Niet goedkoop, pelgrimeren naar Rome. Santiago is goedkoper vanwege de vele refugio's.

Mijn e-reader heeft het begeven. Erg jammer. Hij reageert nergens meer op. 2 uur besteed aan aantekeningen maken voor mijn boek. Dat zit nog steeds in de pijplijn.

Pace e bene

• 01 Augustus 2011 - 10:43

Annemarietje:

Lieve ouwe taaie!!!
    Goed bezig, zo te lezen, je hebt zeker altijd gedacht dat Francesco een stevig Bourgondisch uiterlijk had? Voor mijn geestesoog verschijnt plots een mollig, bier drinkende asceet die zijn wiedeweerga niet kent, vergeet niet het kale plekje op zijn monnikshoofd!
    Tijdens deze overpeinzing plopt ineens het kippetje bij mij binnen, wat ik qua informatie heb opgezocht via het internet, tja jammer ...geen sappige details, maar in mijn nobele geest is godzijdank wel ruimte voor een subtiele kwinkslag... met een knipoog voor jou... en je franciscaner broedertje!
    O ja, het boek dat je gaat schrijven... daarmee heb je mij verrast!
    Het ga je goed, superman!!!