Rusten en reizen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Mannens - WaarBenJij.nu Rusten en reizen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frank Mannens - WaarBenJij.nu

Rusten en reizen

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

27 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

Een kort verslag. Vanwege de warmte wil ik zo vroeg mogelijk vertrekken. Aan de andere kant heb ik nu wifi, en ik weet niet wanneer dat weer opnieuw is.

Eergister in Maastricht veel gelezen (de selexys zit in een kerk, prachtige entourage) en wat geslenterd door de stad. De Servaeskerk op het freijthof bezocht, het graf van Servaes is het officiële eindpunt van de pelgrimsroute. Een loopmeditatie op een doolhof van maatricht via Rome naar Jeruzalem Pelgrimsspeldje gekocht en op de hoed gezet.

Gister een lange reisdag. Op Schiphol kreeg ik een schok: mijn identiteiskaart verliep gister. Ik kon er wel mee heen, maar niet mee terug reizen. Ik kreeg het er helemaal heet van. Hopelijk is mijn paspoort nog geldig, dan kan Dineke dat meenemen naar Rome. En anders heb ik nog een probleem op te lossen. De tweede tegenvaller was het vliegtuig. Daar moest het voorwiel verwisseld worden. We vertrokken uiteindelij 4 uur later dan gepland. Jaja, je maakt wat mee op zo'n reis. Om 9 uur vertrokken uit maastricht, om 23.00 s'avonds ingecheckt in Florence. Heerlijk weer Nog snel een restaurant vinden, want ondertussen rammelde ik. Onder het eten zaten 5 obers met een kind van ongeveer 2 jaar te spelen Zo Italiaans Even een rondje gelopen door de stad, die me zo vertrouwd is. Een paar foto' 's voor de sfeer. Om 1.00 uur sliep ik.

Pace e bene

  • 27 Juli 2011 - 08:31

    Caren:

    Ha pelgrim dat speldje doet me aan je verzameling van vroeger herinneren. Wat waren het ook al weer? Automerken Venz en zo. Als ik je verslag lees ben je al weer bijna aan je siësta toe ;) ik heb nog gezocht of Gaudi Franciscus van Assisie verwerkt heeft in zijn ontwerpen maar kon hem niet terugvinden. Je merkt wel dat jouw tocht ook mij regelmatig bezig houdt.

  • 27 Juli 2011 - 09:47

    Geert-Jan:

    Hallo Frank, het ga je goed op weg in Italie. Ik wandel met je mee.

  • 27 Juli 2011 - 10:41

    Lien:

    Nog eerder in de tijd waren het sigarenbandjes ! die wij spaarden . Hopelijk kun je ons blijven laten genieten van je pelgrimstocht.

  • 27 Juli 2011 - 14:52

    Els Meulbroek:

    Dag Frank,

    Net terug van vakantie zie ik je blog en lees ik je ervaringen. Ben er blij mee, kan ik je volgen. Dacht tijdens mijn wandelingen in de bergen af en toe aan je.

    Veel inspiratie gewenst (en transpiratie ook, denk ik zo)

    Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Rome

Pace e bene

Recente Reisverslagen:

07 September 2011

Voltooiing

29 Augustus 2011

Aankomen

28 Augustus 2011

Het eind in zicht

27 Augustus 2011

Zien

26 Augustus 2011

Dankbaarheid
Frank

Actief sinds 16 Juli 2011
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 44411

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 30 April 2015

Santiago deel 2

11 Juli 2014 - 11 Juli 2014

Santiago deel 1

18 Juli 2011 - 10 September 2011

Rome

Landen bezocht: