Glimlach - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Frank Mannens - WaarBenJij.nu Glimlach - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Frank Mannens - WaarBenJij.nu

Glimlach

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

25 Juli 2011 | Nederland, Maastricht

Eergister van altweerterheide naar thorn gelopen in ongeveer 5 uur. Ik wilde eigenlijk nog wel wat verder, maar de eerstvolgende 2 slaapadressen namen niet op, en de derde was meteen 10 km verder. Dus in thorn gebleven. Mooi stadje. Bij aankomst een pannenkoek als late lunch gegeten. B&b gezocht, net buiten het centrum (dwz 2straten ver) boven een cafe. Gedoucht, dat is altijd heerlijk na het lopen. De tijdrit gekeken en wat gedoezeld op bed. Een paar keer door het stadje en om het stadje gelopen. Vervolgens een Limburgse maaltijd: mosterdsoep en regenboog forel. Tot mijn verrassing had de forel nog oogjes op het bord, had ik niet op gerekend. Maar een dappere pelgrim trekt zich daar natuurlijk weinig van aan. na het eten kwam ik in het cafe, en bleef hangen aan de bar. Ik was de enige klant en heb een geweldige avond met de barman gehad. Hij is voormalig spits van Roda geweest, vrachtwagenchauffeur en nu dus horeca eigenaar. Zijn vrouw 6 weken geleden aan haar hart geopereerd, zijn vader twee weken geleden gestorven. Toen we het over spiritualiteit hadden, verklaarde hij duidelijk daar niets van te moeten. Vervolgens verteld hij 4 voorvallen die hij niet kan verklaren. Over muziek gehad en dromen Kortom, een geweldige avond. De zin van de avond: je kunt beter iets moois verliezen, beter iets verliezen, dan nooit iets moois gekend te hebben.

De volgende ochtend, gister dus, voor het eerst echte regen. Tot nu toe alleen maar wat lichte regen uitjes gehad, maar nu moest de poncho aan. Ik vond het wel wat hebben, er was verder niemand op straat, het maakte het contact met de wereld intenser. Ik kwam een klein kapelletje tegen. Aantrekkelijk in zijn eenvoud. Even geschuild, of eigenlijk alleen maar even van de stilte genoten. Foto gemaakt, ik bedankte en knipoogde even naar het kruisbeeld. Hij glimlachte terug door 10 passen later mijn nummer van het juni weekend te starten op de iPhone, dream of a butterfly. Ach man, de verstilling en ontroering op dat moment was onbeschrijflijk. Kortom een mooie wandel gister.

5 uur gewandeld gister tot aan Born, daar heeft Dineke me opgepikt. Samen het laatste stuk naar Maastricht gereden, we hebben voor twee nachten een hotel gereserveerd. Andre Rieu bezette het freithof, hij had gelukkig 's avonds goed weer. Wij zijn gisteravond naar het laatste deel van Harry Potter geweest in de bioscoop. Het liep goed af. Was een fijne film om naar te kijken, maar vooral gisteravond voelde als een andere wereld als de wereld waar ik afgelopen week was. Maastricht is een echte onderbreking, de overgang van de aanloop, het aarden in het koude regenachtige Nederland, naar het warme zonnige Italië. Morgenavond in Florence. Lijkt nog ver weg. Eerst genieten van deze dag in Maastricht.

De balans van deze week: 15 km per dag is gemakkelijk, 30 is te veel. 20 tot 25 is prima, maar als ik het iedere dag loop is het slopend, merk ik. Geen blaren, geen last van de knieën, wel een gevoelige linker Achilles pees en mijn rechter boven been is gevoelig. De kuiten zijn stijf als ik opsta, maar dat verdwijnt snel. Het lopen zelf is heerlijk, ik zou als maar door willen lopen. Het lichaam heeft rust nodig.

Pace e bene


Ps Henca (en anderen). Ik kan de foto's wel roteren, maar op de iPhone is dat niet te doen. En erg traag en het is zo klein, dat ik niet goed zie wat ik doe. Ik merk dat de verticale foto's goed overkomen, dus die plaats ik het meeste nu. ik moet zeggen dat het me nog meevalt wat ik vanaf de iPhone kan doen. Vraag me af hoe het in Italië gaat, daar verwacht ik veel minder internet contact.

  • 25 Juli 2011 - 17:53

    Milan:

    Ik vind het leuk om te lezen wat je schrijft (ik hou niet zo van lezen dus het zijn echt leuke verhaaltjes) heel heel heeel veel succes!

  • 25 Juli 2011 - 20:32

    Pushpa:

    wow Frank...bijzonder hoor...ik ben er stil van...x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maastricht

Rome

Pace e bene

Recente Reisverslagen:

07 September 2011

Voltooiing

29 Augustus 2011

Aankomen

28 Augustus 2011

Het eind in zicht

27 Augustus 2011

Zien

26 Augustus 2011

Dankbaarheid
Frank

Actief sinds 16 Juli 2011
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 44410

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 30 April 2015

Santiago deel 2

11 Juli 2014 - 11 Juli 2014

Santiago deel 1

18 Juli 2011 - 10 September 2011

Rome

Landen bezocht: