Onderweg - Reisverslag uit Ell, Nederland van Frank Mannens - WaarBenJij.nu Onderweg - Reisverslag uit Ell, Nederland van Frank Mannens - WaarBenJij.nu

Onderweg

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

23 Juli 2011 | Nederland, Ell

Ik loop steeds in het grensgebied. Vaak geen service. Ook niet op de plaats erase ik gister sliep. Mijn eerste pauze vandaag. Zal jullie maar eens bijpraten.

Gister een hersteldag genomen. Eerst een half uurtje gelopen Naar een bushalte. Geen bus naar het zuiden. Oost west verbinding. Dus de bus naar Eindhoven genomen. En wat doe je dan als je aan het herstellen bent: natuurlijk, je sms-t je moeder! We hebben elkaar getroffen op het station. Twee bakjes troost en ik voelde me al een stuk beter.

De trein naar weert en bij de ijzeren man het pelgrimspad weer opgepakt. Nog 2,5 uur gelopen en in altweerterheide een b&b genomen. De spannende touretappe naar alp d'huez (hoe schrijf je dat) meegekregen. Hopelijk zie ik nog wat van de tijdrit vandaag.

Het lopen ging weer heerlijk. Nog even gedanst op indianen muziek en op Manfred mann: Davy is in THE road again.

's avonds kreeg ik de fiets mee om in stramprooy wat te eten. Salade à la fransiscus, kon ik natuurlijk niet laten staan. Waarom die à la fransiscus heet met die dode kip op het bord, weet ik niet, maar het was wel lekker.

Oh ja, wat dingen die ik na een dag of twee geleerd heb:
In mijn rugzak zit een water al van 3 liter. Daar zit aan de voorkant een tuutje op, dat ik er trouw afhaalde om te drinken. Pas na 3 dagen had ik door dat er eenspleetje in het ruitje zit. Als je er een beetje op bijt dan kun je meteen drinken.
De eerste twee dagen volgde ik vooral mijn kaart en beschrijving. Ik zag voortdurend groen met gele pijltjes voor wandelroutes, maar zag er geen systeem in. Pas na 2 dagen viel het me op dat er toch wel erg veel rood-witte strepen stonden op mijn route. Dat waren dus de tekens van de pelgrimsroute. Vooral de rood-witte kruizen (niet hierheen) zijn erg handig.

Jaja, je ziet het pas als je het doorhebt. dan kun je wel de hele dag proberen bewust te lopen, en om je heen kijken. En dan zie je nog de meest simpele dingen niet. Dat haalt je pas goed op de aarde. Zo gaan die dingen.

Ik zag een visser
En dacht: waar vis ik naar
Waar wordt er naar mij gevist

Ik zag mijn moeder
En dacht: wie hoed ik
Waar hoed ik me voor

Streven naar het onmogelijke
Werken aan het mogelijke

Ik wandel
Al wat ik doe is me moe maken en kijken

De aarde onder mijn voeten
Ze laat zich voelen
En maakt van leegte ruimte

Er is fout noch goed
Ik wandel en groet

Pace e bene

  • 23 Juli 2011 - 12:15

    AnneMarie:

    Lieve Frank,

    Voor jou ga ik op zoek naar de quest rondom het kippetje en franciscus.
    Misschien blijkt dit alles appeltje & eitje te betekenen, maar voor jou ga ik door tot het gaatje.
    ...Mijn broeder; ik groet U!
    Ken jij het verhaaltje van de haas en de slak?
    Lekker lopen, AnneMarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ell

Rome

Pace e bene

Recente Reisverslagen:

07 September 2011

Voltooiing

29 Augustus 2011

Aankomen

28 Augustus 2011

Het eind in zicht

27 Augustus 2011

Zien

26 Augustus 2011

Dankbaarheid
Frank

Actief sinds 16 Juli 2011
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 44460

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 30 April 2015

Santiago deel 2

11 Juli 2014 - 11 Juli 2014

Santiago deel 1

18 Juli 2011 - 10 September 2011

Rome

Landen bezocht: