Regen - Reisverslag uit Vitry-le-François, Frankrijk van Frank Mannens - WaarBenJij.nu Regen - Reisverslag uit Vitry-le-François, Frankrijk van Frank Mannens - WaarBenJij.nu

Regen

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

04 Mei 2015 | Frankrijk, Vitry-le-François

Geen beste dag voor mij. 4 uur regen onderweg. Bang dat de iPhone waterschade krijgt. Die is ook heel lastig te bedienen met koude en natte vingers. Blij dat de route onderweg weinig bochten had en goed bewijzerd. Hoefde weinig te kijken.
De lengte van de etappe viel tegen. Vanaf de rand van de stad was het nog 4 km naar het slaapadres. In de laatste 2 km pijn aan mijn achilleshiel. Dus net te lang.
In het hotel was mijn tubetje shampoo leeggelopen. Alles onder natuurlijk.
Toen kwam de grootste tegenslag: mijn boekjes met slaapadressen kwijt. Waarschijnlijk in chalons laten liggen. De route staat op de iPhone. Dus dat komt wel goed. Maar die boekjes maken het gemakkelijk om een slaapadres op een fatsoenlijke loopafstand te krijgen. Groot gedeelte van de middag op internet zitten zoeken. Na vezelay alle slaapadressen online op de site van het jacobsgenootschap. Maar tot vezelay zal het per adres zoeken worden. Bram heeft een aantal doorgegeven. Op de Gates-de-france zijn er te vinden. Booking.com. En anders hebben we altijd nog ons beste Frans om te vragen. Dat is trouwens wel iets verbeterd ten opzichte van vorig jaar. In de auto studeer ik af en toe. Vooral woordjes leren.
Met Dineke ging het beter vandaag. Ze had minder last van haar knieën. Toen we vlak voor het hotel een oude begraafplaats zagen, leefde ze weer helemaal op.
Vandaag gaan we toch maar lopen. Een rustdag na 2 dagen is beneden onze maat. Een pelgrim loopt. Weer of geen weer.

Bon camino

• 04 Mei 2015 - 21:57

Ivan:

Mooie foto's Frank. Houd goede moed!