Gewoon - Reisverslag uit Badia Prataglia, Italië van Frank Mannens - WaarBenJij.nu Gewoon - Reisverslag uit Badia Prataglia, Italië van Frank Mannens - WaarBenJij.nu

Gewoon

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

01 Augustus 2011 | Italië, Badia Prataglia

Gister voor het eerst in een klooster geslapen. Het hele dorp bestond uit 2 hotel/restaurants, 2 bar/winkels en het klooster. Dat was het dan. Beetje bizar. Geen telefoonbereik ook. We zaten in een dal. 48 euro voor kamer, ontbijt en avondeten. Niet goedkoop dus in een klooster. Wel mooie kamer met eigen douche. Eerder een verkapt hotel. Avondeten was bizar: soep en salade en fruit na. Buik was vol, maar voor een pelgrim voelt het toch erg licht in de buik.

Uit het dorp meteen steil omhoog. Vandaag 8 km, maar wel 3,5 uur voor gepland. Steil omhoog en steil omlaag. Ik zag er een beetje tegenop, maar achteraf viel het mee. Inderdaad 3,5 uur over gedaan plus een half uur om bij de camping te komen. Eindelijk een slaapplaats voor 10 euro. Eten was ook goedkoop, dat is goed voor budget.

Relatief veel gemediteerd. Onderweg op de adem letten: in uit, diep langzaam, rustig kalm. Buiten het lopen watermeditatie: in de verbeelding ben ik waterdruppel, beek , rivier, meer, zee en golf geweest.

Het kleine tentje begint te wennen. Het scheelt natuurlijk dat het hier beter weer is als in Nederland. De regen had slaapzak in de rugzak behoorlijk vochtig gemaakt, dat had ik me niet gerealiseerd. Maar vanmiddag kon gelukkig alles drogen.

Kortom een gewone dag, het begint te wennen. Niks anders te doen dan moe worden en kijken.

Pace e bene

• 01 Augustus 2011 - 08:14

Jackie:

Hee Ouwe douwtrapper, (of ga je niet zooooo vroeg op stap)

Ik heb je foto's bekeken, en zo te zien ga je mooie landschappen over. Ik zie vooral veel natuur, af en toe een gebouw, maar vooral die éne op z'n koppe Pelgrim... Was je haar al zo kort? En dat opkomend baardje maakt het helemaal af! Prachtig! :)

Sterkte de komende dagen en geniet ervan.

Liefs,