Lekker slapen - Reisverslag uit Aische-en-Refail, België van Frank Mannens - WaarBenJij.nu Lekker slapen - Reisverslag uit Aische-en-Refail, België van Frank Mannens - WaarBenJij.nu

Lekker slapen

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

23 Juli 2014 | België, Aische-en-Refail

Vandaag een pittige etappe van 30 km voor de boeg. En we hadden al een week in gescheiden bedden geslapen. Dus we wilden onszelf eens verwennen met goeie B&B, 45 euro pp.

In alles het tegenovergestelde van gisteren. Gister was het "ah, daar zijn jullie, we verwachten je". Vandaag: "zijn jullie er al." Dat klinkt toch anders. Geen hand, geen koffie, thee of frisdrank bij aankomst. Geen verhalen. Nee, het was een totaal andere ontvangst. Heel zakelijk, hoewel er echt wel een lach op de gezichten stond.

De keerzijde was dat de kamers prachtig waren. Huiskamer met dvd' en cd's. Een keukentje. Een heerlijk schone douche met zeepjes, handdoeken en badjassen. En bovenal een lekker bed met schone lakens, waar we zo'n 12 uur in geslapen hebben. Het ontbijt waar we nu aan zitten, is fantastisch met alles erop en eraan.

En dan bekruipt me de gedachte: wat zou ik nou liever hebben: een huis vol liefde of een bed met schone lakens. Ik vond het nog niet zo gemakkelijk moet ik zeggen. Je gaat beide missen na een tijdje. Het is typisch iets waar je naar synthese streeft. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, maar blijkbaar zijn ze nog niet zo gemakkelijk te verenigen. Het zal me nog wel bezighouden komende dagen. Het raakt ook aan mijn thema van multinationals die uitblinken in zakelijkheid.

Bon camino

PS de kerk van Hoegaarden zien en dan toch doorlopen. Ik ben een held, of een sufferd.

• 23 Juli 2014 - 20:08

Caren:

Ha broer wat is het toch leuk om je verhalen te lezen. De kleine èn de Grote dingen. Nou ja, dingen is niet het juiste woord, maar ik ven van de korte zinnen. Een goed verstaander....
    Kus van je zus