Dankbaarheid - Reisverslag uit Rocroi, Frankrijk van Frank Mannens - WaarBenJij.nu Dankbaarheid - Reisverslag uit Rocroi, Frankrijk van Frank Mannens - WaarBenJij.nu

Dankbaarheid

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

29 Juli 2014 | Frankrijk, Rocroi

We hadden een vreemde aankomst in Olloy op zondag. Na 3 uur wachten en bellen hebben de scouts die ook in het Europees Centrum logeerden ons de laatste lege kamer gewezen, die we konden gebruiken. Restaurants open, maar geen winkel. Bovendien zijn op maandag ook nog de meeste winkels dicht. We verwachtten geen ontbijt, noch lunch de volgende dag. Dineke heeft maar vast bij de friterie 2 baguettes gekocht en koude kipcorns als ontbijt en lunch. Zo startten we de dag.

Toen we wakker werden regende het. En we hadden een lange tocht voor de boeg. De scouts sliepen nog. De eerste positieve verrassing die ons wachtte was dat het bureau in het centrum nu open was. We kregen een mooie stempel en betaalden slechts 10 euro donatie voor het slapen. Vervolgens kregen we ieder 2 koppen koffie. Dat was een heerlijk begin, heel anders dan alleen maar water. Vervolgens bleek de boulangerie ook al open. 2 koffiekoeken, 2 chocoladebroodjes en een verse baguette. We hadden ontbijt en waren de koning te rijk.

De regen bleef uren aanhouden, maar het was meer een druilregen dan een harde regen. Ik heb niet eens mijn poncho aangedaan. Onder de bomen viel het al helemaal mee. Het was eigenlijk wel lekker na die hete zonnige dagen. We liepen 26 km, waarvan veel bergop en bergaf. Modderige paden, waar we zorgden niet te vallen zoals Bram dat had meegemaakt. Wel 10 keer een of ander beekje overgestoken. Geen terras of winkel meer tegengekomen, trouwens 5 uur lang ook geen mensen gezien. Alleen maar groen, groen, groen. Glinsterend sappig groen, zou Hildegard van Bingen zeggen. Het was prachtig. Ik voelde me vrij en levend.

Het was een pittige tocht. Ergens onderweg in Belgie hebben we iemand in een rolstoel gezien. En we realiseren ons vaak dat niet iedereen dit soort tochten kan maken. En dat maakte ons dankbaar. Iedereen doet de camino op zijn eigen wijze. Wij zijn blij dat we het zo kunnen doen zoals we het doen. Uren achter elkaar lopen, en samen zijn. Wij kunnen dat. Dankbaar voor de koffie, voor de koffiekoeken, voor de koele regen, voor de glinsterende bladeren. Dankbaar voor de vermoeidheid, het rusten en het voelen van je lichaam. Dankbaar voor het samenzijn, het samen meemaken. Dankbaar voor al het magische dat we tegenkomen.

Bon camino

• 29 Juli 2014 - 16:30

Pushpa:

Dankbaar op afstand mee te mogen genieten:-))x

• 30 Juli 2014 - 00:06

Caren:

Wat kan ik nu nog meer genieten van je verhalen. Kleine dingen vanuit je hart. Kus voor jou en Dineke vanuit Italië.