Het pelgrimsgevoel - Reisverslag uit Dinant, België van Frank Mannens - WaarBenJij.nu Het pelgrimsgevoel - Reisverslag uit Dinant, België van Frank Mannens - WaarBenJij.nu

Het pelgrimsgevoel

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

24 Juli 2014 | België, Dinant

Laat ik er kort over zijn:
31 km lopen in de brandende zon
Voornemens hebben om voldoende pauzes te nemen
Dit de eerste helft van de dag goed volhouden, en als je dan geen terras of bankje tegenkomt, dan toch maar doorlopen tot het einde.
Het laatste uur geen water meer hebben en geen huizen tegenkomen.
Een race doen met een boot die iedere 4 km een sluis doormoet en daarom net zo langzaam gaat als wij.
Leuke verhaalties uit onze jeugd delen.
Een grote blaar hebben, die je niet voelt omdat de rest van de voeten meer pijn doen.
Nog een km extra doen, omdat je het politieburo voor de abdij aanziet (ik houd het op hallucinaties door watertekort)
Aankomen in de abdij van Leffe en in een zaal met 3 duitsers en een belg slapen.
En dan de uitsmijter: er is geen douche. WE PLAKKEN AAN ALLE KANTEN.
Bovendien: er is hier geen bier, alleen maar water.

En dan het gevoel hebben dat het een goede dag was. Dat kun je toch niet uitleggen?