Zien - Reisverslag uit Monte Libretti, Italië van Frank Mannens - WaarBenJij.nu Zien - Reisverslag uit Monte Libretti, Italië van Frank Mannens - WaarBenJij.nu

Zien

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

27 Augustus 2011 | Italië, Monte Libretti

Onder het lopen als ik met een chakra bezig ben, probeer ik hem vaak te voelen of te visualiseren. Gister onder het lopen realiseerde ik me ineens met een schok dat ik met de derde oog chakra de dingen net ff anders zie als met mijn ogen. Als ik daar de aandacht op richt wordt alles iets helderder en mijn blikveld breder. Lan pure verbeelding zijn en misschien komt het gewoon omdat mijn pupillen wat anders staan of zoiets, maar het werkt wel. En in dezelfde seconde realiseerde ik me dat iedere chakra iets doet, iets ziet of informatie geeft.

Het is zeker ook getriggerd door een zinnetje in een fantasy boek wat ik lees. De hoofdpersoon loopt door een dorp en "kijkt niet alleen met zijn ogen, maar ook met zijn hart". Het zinnetje viel me op en ik kon me er een voorstelling van maken naar aanleiding van mijn aandacht voor de hartchakra. Als je met je hart kijkt, ga je na wat je voelt: plezier, angst, aangetrokken, afgestoten, veilig, onveilig, feitelijk het hele scala van emoties. En dat gebeurt zo onbewust, dat je het niet eens door hebt. Maar als je je aandacht erop richt, dan kun je het wel merken. Net als wanneer je meer ziet wanneer je aandachtig gaat kijken met je ogen. Ruiken, horen, proeven, voelen gaat prcies zo: meer aandacht, meer details.

Het nieuwe voor mij was dat ik me in een klap realiseerde dat iedere chakra een verschillend soort informatie geeft, en volgens mij kun je dat dus ook trainen of gevoeliger maken. Misschien gebeurt het allemaal in de verbeelding, maar er gebeurt wel degelijk iets.

Laat ik ze nog eens kort doorlopen, al is het maar voor mezelf. Ik ben er gister en vannacht zo mee bezig geweest dat ik er toch iets over wil schrijven.

De stuitchakra voelt de energie die uit de aarde komt. Ik realiseerde me dat ik na de eerste dagen een voorkeur begon te krijgen waar ik de langzaam-loop-oefening deed. Bij voorkeur bij kerken, kapellen, eenzame bomen of op kruispunten van paden. Het lopen op die punten is rustiger, stabieler, steviger, aangenamer.

De onderbuik chakra onderscheid echt van onecht, ik kan het niet beter omschrijven. Het kijkt naar het wezen van dingen en geeft een gevoel van: daar kun je maar beter omheen gaan, of dat past bij je, of dat past niet helemaal maar kun je wel opnemen. En dan heb ik het vooral over omgevingen en dromen.

De plexus solaris chakra reageert al heftiger: die maakt me hard of zacht, stekelig of luchtig. Energie die ik tegenkom doet iets met mijn lichaam, dat is wat deze chakra doet. Muziek luisteren via deze chakra is wezenlijk anders dan muziek luisteren via het hart. Hier werken de drums en de sfeer, ik kom in beweging of wordt juist doezelig. En via de aandachtig eten oefening heb ik ook een voorstelling van hoe die energie zich verspreid naar de verschillende delen van het lichaam.

Het hart wordt geraakt en vaak kun je niet eens bedenken waarom. Het hart heeft zijn redenen die de rede niet kent.

Met de keelchakra kreeg ik vooral een gevoel van hoeveel ruimte ik innam en hoeveel ruimte anderen innemen. Met vaak meteen een oordeel daarover trouwens, maar dat terzijde. Hier zit weinig kleur of aantrekking/afstoting. Het voelt gewoon groot of niet.

En zoals gezegd wordt met het derde oog chakra alles helderder en zie ik meer tegelijk. Het is alsof er focus en waas wegvalt. Als ik mijn eenheidsgevoel met de weg krijg begint het ook absoluut met die manier van kijken.

Het lijkt een extra set van zintuigen, waar ik aandacht op kan leggen. Waarschijnlijk werken ze altijd wel op de achtergrond, maar gister en vandaag heb ik er wat mee zitten spelen en ik kan er nu wat bewuster mee gaan.

Nou dat wou ik kwijt. Voelt als een soort bevalling. Sinds gister zat het me dwars.

Pace e bene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Monte Libretti

Rome

Pace e bene

Recente Reisverslagen:

07 September 2011

Voltooiing

29 Augustus 2011

Aankomen

28 Augustus 2011

Het eind in zicht

27 Augustus 2011

Zien

26 Augustus 2011

Dankbaarheid
Frank

Actief sinds 16 Juli 2011
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 44271

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 30 April 2015

Santiago deel 2

11 Juli 2014 - 11 Juli 2014

Santiago deel 1

18 Juli 2011 - 10 September 2011

Rome

Landen bezocht: