Aangename waarheid - Reisverslag uit Rieti, Italië van Frank Mannens - WaarBenJij.nu Aangename waarheid - Reisverslag uit Rieti, Italië van Frank Mannens - WaarBenJij.nu

Aangename waarheid

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

19 Augustus 2011 | Italië, Rieti

Vandaag aan de keelchakra begonnen. De chakra van de communicatie. Verantwoordelijkheid nemen voor je beslissingen en vrijuit je mening geven. Deze chakra vormt de verbinding tussen geest en gevoel. Waar de hartchakra ging om het gevoel, zo gaat de keelchakra over het uiten ervan. Het uiten van je creativiteit ook. Oprecht zijn, opkomen voor anderen, beloftes nakomen, diepe emoties uiten, anderen niet kwetsen met woorden.

Het "element" dat erbij hoort is ruimte. Ruimte innemen, ruimte vullen. Het dier wat erbij hoort is, misschien wat onverwacht, een olifant. De associatie die ik daarbij heb is stevig de ruimte innemen.

"spreek de waarheid die aangenaam is om te horen.
Spreek geen waarheid die onaangenaam is om te horen
Noch een onwaarheid die aangenaam zou zijn om te horen."

Het zijn kleine oefeningen in de praktijk die daar voor mij bijhoren: een italiaan niet laten kletsen en maar ja knikken, maar zeggen dat ik hem niet snap. Dan moet ik mezelf even overwinnen, maar uiteindelijk toont het zowel respect voor mezelf als voor de ander.

Pace e bene

• 20 Augustus 2011 - 10:10

Els Meulbroek:

Dag Frank,

Ik "volg" je op je tocht, lees in je verslagen dat je gestaag doorgaat in de voetsporen van "de man uit het dal van de Spoleto" (titel van een boek in mijn kast). Vandaag trof me je beschrijving van de keelchakra.
    Stap voor stap verder..

groeten van Els