Feestje - Reisverslag uit Montefalco, Italië van Frank Mannens - WaarBenJij.nu Feestje - Reisverslag uit Montefalco, Italië van Frank Mannens - WaarBenJij.nu

Feestje

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

14 Augustus 2011 | Italië, Montefalco

Vandaag een rustige etappe, 20 km vrijwel geheel vlak. Dat was maar goed  ook, want mijn benen hadden toch nog aardig last van die berg van gister, monte subasio. Hier aangekomen duurde het even voor ik het aanbevolen adres uit het boekje vond. De deur was open, maar er was niemand en er werd ook niet op de bel gereageerd. Een kwartier gewacht, toen 100 meter verderop op een stoepje waar ze wifi hadden, gaan zoeken naar goedkope alternatieven. Terwijl ik daar bezig was, zag ik leven. Ik weer terug. Terwijl de gastvrouw bezig is met anderen, ziet ze me en begint meteen mijn naam te vragen. Ik stamel wat verbrouwereerd Francesco. Ze vraagt waar ik vandaan kom en holt  naar achter om een brief te halen. Opgewonden begint ze in half italiaans, half Engels te vertellen over een brief voor mij. Ze vond het toch zo geweldig, hier gaan ze het nog jaren over hebben. Hij was inderdaad voor mij, van Dineke. Ze had op de enveloppe een boodschap geschreven voor de gastvrouw wanneer ik waarschijnlijk zou komen. De gastvrouw vond het helemaal geweldig dat ik er was, ook al kon ze me alleen maar een kamer zonder douche en zonder toilet geven. Maar geen probleem, ik kon wel douchen inher restaurant naast het hotel. En ik kreeg extra koffie. Zo gaat dat dus met pelgrims. Ondertussen had ik natuurlijk wel een feestje met een brief van Dineke. Fantastisch gewoon. 

De reden waarom ik alleen maar een kamer zonder douche kon krijgen is omdat het hele weekend, eigenlijk de hele week hier feest is. Zoals in zoveel dorpen en steden in deze tijd. Het dorp is ingedeeld in vier kwartieren en in ieder dorp doen ze hieraan soort wedstrijd. Hier in dit dorp doen ze aan vlaggenzwaaien, boogschieten, toneelspelen en de afsluiting is een koeienrace waarbij het grootste probleem is dat de koeien niet altijd vooruit willen. Daarnaast heeft ieder kwartier een aantal dagen zijn eigen grootse restaurant aan lange tafels op een piazza met typische lokale gerechten, bediend door kinderen. Een heerlijke sfeer, bediening was zeer onregelmatig maar geweldig leuk. Ik heb voor een habbekrats een koningsmaaltijd gehad. 

In Vieren vieren vieren een feest
Drieen en vijven willen ook vieren
Maar het feest is voor even

Pace e bene

  • 14 Augustus 2011 - 07:02

    Rita:

    Wat een mensen, zeiden de mensen, tegen de mensen, toen de mensen mensen zagen.
    X

  • 14 Augustus 2011 - 09:58

    Lien :

    Mijn zoon is klaar om een boek te schrijven .Caren heeft ooit heel lang geleden gezegd : mam je moet gaan schrijven , maar ze heeft zich vergist in de naam , het moest broer zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Montefalco

Rome

Pace e bene

Recente Reisverslagen:

07 September 2011

Voltooiing

29 Augustus 2011

Aankomen

28 Augustus 2011

Het eind in zicht

27 Augustus 2011

Zien

26 Augustus 2011

Dankbaarheid
Frank

Actief sinds 16 Juli 2011
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 44247

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 30 April 2015

Santiago deel 2

11 Juli 2014 - 11 Juli 2014

Santiago deel 1

18 Juli 2011 - 10 September 2011

Rome

Landen bezocht: